Bayonetta 3: Hideki Kamiya di Platinum Games afferma di essere in debito per sempre con Nintendo
Hideki Kamiya di Platinum Games ha rilasciato nuove dichiarazioni in merito al rapporto con Nintendo riguardante lo sviluppo di Bayonetta 3 su Nintendo Switch.
In un’intervista con Famitsu, Kamiya ha infatti affermato di essere in debito per sempre con Nintendo, riguardo l’apertura alla creazione del terzo capitolo della serie, nello stesso periodo nero nel quale Scalebound venne ufficialmente cancellato (ex esclusiva Xbox per chi non ricordasse).
Nel momento in cui Nintendo stava già procedendo alla realizzazione dei porting di Bayonetta 1 e 2 per Switch (dalle versioni Wii U), ci fu la spinta finale verso la creazione di Bayonetta 3, determinata da delle bozze e prototipi sul nuovo design di Cereza, ed un videomessaggio appassionato da parte di Kamiya, che ha dato quella spinta finale che ha trasformato Bayonetta 3 in realtà.
Famitsu: To begin with, how did planning for Bayonetta 3 start off?
Kamiya: For the timeframe, it was right after the project we were working on, Scalebound, got cancelled. We decided to start work on Bayonetta 3, a game the fans wanted, and one that I wanted to make as well. Just writing up the proposal costs nothing, so we started molding the prototype. I proceeded to come up with the concepts, and made some rough drafts first. While (director Yusuke) Miyata and the others put those into the proposal, we worked with character designer Mari Shimazaki-san on Bayonetta’s new design, and also started giving form to the story.
Then you took that to Nintendo?
Okazaki: Before that, we already had plans to port Bayonetta and Bayonetta 2 to the Nintendo Switch. It was brought up.
Kamiya: When we tried to get a feel for whether or not they’d let us do this, they gave it consideration optimistically.
Okazaki: After that, we received a passionate video message from Kamiya-san about this game. Personally, I think that was the final push that made this game into a reality.
Kamiya: Speaking of that, I think I was asked to make that video by (PlatinumGames CEO Atsushi) Inaba (laughs). He said he wanted to show the creator’s passion directly. I said earlier that I was almost completely uninvolved with Bayonetta 2, but I did write the story, and I think they kept it intact mostly. Since I saw that it was well-received, I wanted to expand the world even further for the fans, and also wanted to challenge myself. That’s why I was really happy that we were able to make the third game. I’m not exaggerating when I say I’m forever indebted to Nintendo.
Come probabilmente ricorderete, la sorti della serie di Bayonetta, specialmente durante il periodo di lancio del secondo titolo del brand in esclusiva su Wii U, son state determinate anche dalla pubblicazione e dall’apertura di Nintendo verso Platinum Games (probabilmente anche grazie all’aiuto di SEGA in quel periodo a fare da apripista).
La casa nipponica fu infatti l’unica a vedere il potenziale (sia a livello videoludico e di qualità del prodotto, che a livello di vendite e di apprezzamento di critica e pubblico) che Bayonetta 2, e di conseguenza anche Bayonetta 3, avrebbe potuto generare, dando la possibilità al team di Platinum Games di mettersi al lavoro sui due seguiti, dove Sony e Microsoft avevano decisamente dato meno opportunità ed aperture.
Bayonetta 3 presenterà una Naive Angel Mode, con un obiettivo (almeno secondo Platinum) sarà quello di scegliere se attivarla o meno, a seconda delle necessità del giocatore (il classico NSFW, ovvero Not safe for work, ossia non sicuro per il lavoro; usato principalmente per contenuti con materiale sessualmente esplicito).
Il terzo capitolo della serie della strega di Umbra di Platinum Games, annunciato durante i The Game Awards del 2017, sarà pubblicato il prossimo 28 ottobre 2022 sui Nintendo Switch europei.
Bayonetta struts through multiple locations in an all-new, over-the-top climax action game. Sporting a wicked new ensemble and somehow familiar pigtails, the titular Umbra Witch must face a mysterious evil using her signature guns and time-slowing Witch Time ability. This time, invading manmade bioweapons called Homunculi find themselves in Bayonetta’s crosshairs.
Get ready for a devilishly good time
Tap into Bayonetta’s naughtier side with Demon Masquerade, a new ability that channels the demon linked to her weapon allowing for some exciting action options, not to mention some hair-raising combos. She can also summon her demonic darlings like Gomorrah, Malphas, and Phantasmaraneae during battle, unleashing their demonic powers in the heat of combat and in new, larger-than-life battles where you directly control the action.
A bounty of Bayonettas
Fight your way through the streets of Tokyo, the mountains of China, and many other locales! Along the way you’ll meet a virtual coven of Bayonettas, each more fabulous than the last. You’ll also slash and slay as Viola, a feisty witch in training who fights with a sword and a capricious companion, the demon Cheshire. Find out what fate awaits Bayonetta, and if this arcane alliance can really save reality!
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